Gmach Towarzystwa Kredytowego Miejskiego – (…) Jest to jedna z piękniejszych nowych budowli, wzniesiona według planu budowniczego Jul. Ankiewicza; front tego gmachu zdobią posągi alegoryczne długa T. Rygiera, A. Pruszyńskiego, L. Kucharzewskiego i K. Ostrowskiego. Oprócz biur, jest tutaj wielka sala ogólnych zebrań członków Towarzystwa. Na stropie sali znajdują się malowidła Gersona, wykonane w nadzwyczaj trwały sposób, t. zw. enkaustyczny czyli woskowy. Na środku stropu artysta umieścił wielki obraz, przedstawiający miasto Warszawę w chwili, w której udziela gościnności Religii, Nauce, Prawu, Sztuce, Rzemiosłu, oraz opieki ubogim i sierotom i po obu stronach są napisy: Hospitalitas i Securitas. Narożne malowidła wyobrażają Wiarę, Prawo, Pracę i Oszczędność. Obie ulice: Hr. Berga i Włodzimierska, są zabudowane kamienicami najzupełniej nowożytnymi, posiadającymi wygodne i nieraz zbytkowne urządzenia, mieszkań; stąd zapewne, lokale na tych ulicach należą do najdroższych w mieście. Za gmachem Towarzystwa Kredytowego m. Warszawy, w kamienicy oznaczonej Nr. 17, mieszczą się biura Kasy Pożyczkowej Przemysłowców Warszawskich, po drugiej zaś stronie ulicy pod Nr. 4 redakcja tygodnika dla kobiet p. t. „Bluszcz“, redagowanego i wydawanego przez p. M. Gliicksberga. (…)
Powyższy tekst i ilustracje stanowią fragment przewodnika po Warszawie: Ilustrowany przewodnik po Warszawie : wraz z treściwym opisem okolic miasta; Andriolli, Michał Elwiro (1836-1893) Ilustracje, Illinicz-Zajdel, Ludomir (około 1858-1904) Ilustracje; Warszawa : Redakcja “Wędrowca”, 1893 (Warszawa : S. Sikorski)