Właśnie zakończyło się przyjmowanie ofert na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Andersa, która stanowi kontynuację istniejącej trasy N-S przez centrum Warszawy. Otwarcie ofert na tę inwestycję jest istotnym krokiem w rozwoju infrastruktury rowerowej w stolicy. Na ten ambitny projekt zgłosiło się aż czterech wykonawców, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu budową dróg dla jednośladów w mieście.
Według informacji prasowej, dwie złożone oferty mieściły się poniżej zakładanego budżetu, co jest zaskakującym pozytywnym obrotem sprawy. Najniższa oferta opiewa na 31,8 miliona złotych, czyli o 2,5 miliona złotych mniej od przewidywanego kosztorysu. Teraz przedstawione propozycje poddane zostaną weryfikacji, a wybrany wykonawca będzie miał 20 miesięcy na zrealizowanie zadania.
Realizacja tej inwestycji nie tylko umocni istniejącą infrastrukturę rowerową, lecz także zapewni lepsze połączenie między poszczególnymi częściami miasta. Projekt zakłada powstanie nowej drogi dla rowerów na odcinku od ulicy Nowolipki do Dworca Gdańskiego (ulica Dawidowskiego), która połączy istniejące trasy na ulicach Bonifraterskiej, Świętojerskiej, Anielewicza i Dawidowskiego. To kolejny krok w kierunku stworzenia spójnej sieci rowerowej w rejonie Muranowa.
Dodatkowo, projekt przewiduje szereg udogodnień dla rowerzystów, takich jak budowa przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach oraz nowe łączniki na wschodnią stronę ulicy Andersa i ulicy Muranowskiej. Planowane są także przebudowy sygnalizacji na kilku skrzyżowaniach oraz remont chodników.
Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Andersa to jedna z najważniejszych inwestycji rowerowych w Śródmieściu w bieżącym roku. Warto zaznaczyć, że planowane są również kolejne projekty mające na celu usprawnienie podróży rowerem przez centrum miasta, takie jak wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Bonifraterskiej oraz budowa nowych dróg rowerowych na ulicy Mickiewicza i Andersa.
W trosce o rozwój infrastruktury rowerowej w Warszawie, miasto angażuje również mieszkańców, m.in. poprzez budżet obywatelski. Już teraz planowane są kolejne projekty, takie jak budowa drogi dla rowerów na ulicy Wenedów oraz wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Sanguszki.
Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Andersa stanowi zatem istotny krok w rozwoju infrastruktury rowerowej Warszawy. Ta inwestycja nie tylko umożliwi bardziej komfortową podróż rowerem przez centrum miasta, lecz także wpłynie pozytywnie na poprawę jakości życia mieszkańców oraz promowanie ekologicznych środków transportu.
Tekst na podstawie informacji prasowej