AntyWalentynki i Marketing Miłości czyli o miłości na co dzień, a nie od święta      

Na kilka dni przed Świętem Zakochanych znanym powszechnie jako Walentynki odbyło się spotkanie jego przeciwników. Nie oznacza to jednak, że nie kochają oni lub nie chcą być kochani, ale, że pragną dbać o miłość codziennie, przez cały rok. Spotkanie koncentrowało się wokół tomiku poezji Marketing Miłości w 44 wariacjach Barbary Popławskiej.      

11 lutego 2010 autorka wspomnianej książki wraz z Oksaną Świerczyńską, z którą wspólnie prowadzą warsztaty rozwojowe, zaprosiły gości do Traffic Club przy ul. Brackiej 25. Głównym celem spotkania było zainspirowanie jego uczestników, by pomyśleli o miłości inaczej. Temu miała służyć poprowadzona przez Barbarę i Oksanę burza mózgów. Każdy z uczestników mógł się wypowiedzieć na temat tego najważniejszego uczucia oraz Walentynek. Okazało się na przykład, że dla singli wcale nie jest to przyjemny dzień. Poza tym, niektórym nie podoba się komercjalizacja tego święta.

     W trakcie rozmów o miłości można było usłyszeć wiersze ze wspomnianego tomiku. Według autorki poezja jest najbardziej twórczą i skondensowaną formą wyrazu, przede wszystkim dlatego, że ma niejedną interpretację. Uczestnicy dyskusji w kilkuosobowych grupach wspólnie zastanawiali się nad tym, jakie są rodzaje miłości (znajdziemy ich wiele w wierszu pt. Tyle Miłości), a także jak można dbać o nią codziennie, nie od święta. Z tych przemyśleń powstały plakaty - niektóre bardzo barwne - powieszone później w Traffic Club. Jako podsumowanie burzy mózgów i pracy grupowej padło wiele stwierdzeń, między innymi, że konieczna jest akceptacja siebie i drugiej osoby, że należy dbać o miłość codziennie, pamiętać rzeczy dobre i wybaczać, być biorcami i dawcami (nawet bardziej dawcami) miłości. Wszystko to może być trudne w świecie, gdzie dominuje pośpiech i liczą się najczęściej rzeczy materialne.

Na zakończenie spotkania odbyła się losowanie nagród. Były to zaproszenia na warsztaty i egzemplarze Marketingu Miłości w 44 wariacjach. Książka zawiera 44 wiersze, które mają lekką formę, interesującą pointę i są napisane z humorem. Wydana została w niezwykłej, przypominającej wachlarz postaci.  Składa się z kolorowych kart, wykonanych z wysokiej jakości papieru, z artystycznymi nadrukami i ażurowo wycinanymi wzorami, co budzi skojarzenia z katagami (kata - wzór, gami - papier): japońską sztuką wycinania z papieru szablonów misternych wzorów, które wykorzystywane są do zdobienia tkanin.

Marketing Miłości w 44 wariacjach, obok innej książki Barbary Popławskiej Coaching duszy, to jedna część wspólnego projektu autorki i Oksany Świerczyńskiej, drugą stanowią prowadzone przez nie warsztaty rozwoju osobistego. Na spotkaniu były obecne osoby, które już uczestniczyły w takich warsztatach. Podkreśliły one w swoich wypowiedziach ich pozytywna rolę w drodze do samorozwoju . Więcej informacji o książkach i warsztatach można znaleźć na stronie www.CoachingDuszy.pl


tekst: Ewa Balana


Barbara Popławska i Oksana Świerczyńska fot: Małgorzata Rejman


fot. Małgorzata Rejman


fot. Małgorzata Rejman


fot. Ewa Balana


fot. Małgorzata Rejman

fot. Ewa Balana




Kategoria: Aktualności | Źródło:  Redakcja Kulturalnie.waw.pl | Cena:  darmowa
Kolportaż:  internet




comments powered by Disqus
Tagi dla tej recenzji:



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--