Czy zdarzyło Ci się kupić towar, który zepsuł się po wyjściu ze sklepu? A może masz wątpliwości co do ceny na paragonie? Możesz także mieć pytania dotyczące reklamacji lub zmiany zdania co do zakupu. Na szczęście, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Warszawie już od 25 lat stoi do Twojej dyspozycji, udzielając bezpłatnych porad i pomagając w rozwiązaniu sporów.
„Niezależnie od stopnia świadomości – konsument jest zawsze słabszą stroną na rynku. Profesjonalny uczestnik rynku – przedsiębiorca jest wyposażony w narzędzia, dzięki którym pozyskuje nabywcę swojego towaru lub usługi. Jest przygotowany na ewentualne trudności związane z obecnością na rynku. Natomiast konsument potrzebuje profesjonalnej ochrony i wsparcia” – podkreśla Małgorzata Rothert, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta.
Jednym z kluczowych zadań rzecznika jest mediacja w sporach między konsumentem a przedsiębiorcą. Poprzez negocjacje rzecznik stara się osiągnąć polubowne rozwiązanie konfliktu, zawsze z naciskiem na interes konsumenta. Intervencje rzecznika mają charakter dogłębny, co często przekłada się na korzystne dla konsumenta rezultaty i uniknięcie długotrwałych procesów sądowych.
Dzięki 25-letniej działalności, Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Warszawie zyskał zaufanie i szacunek mieszkańców. Od 1999 roku udzielono blisko 387 000 porad, rozpatrzono ponad 47 000 wniosków, a w 2919 sprawach wspierano konsumentów na drodze sądowej. To niezwykle imponujące liczby, które świadczą o skuteczności działania rzecznika.
„Problemy zgłaszane przez warszawskich konsumentów są przeróżne. Przeważają spory w związku z reklamowaniem wad wszelkich towarów – zarówno tych drobnych, jak odzież czy obuwie, ale też urządzeń elektronicznych, sprzętów AGD, mebli czy samochodów. Konsumenci mogą się przed tym ustrzec. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości przed zawarciem umowy można skorzystać z porady w Wydziale Miejskiego Rzecznika Konsumentów” – podkreśla Małgorzata Rothert.
Jak skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta w Warszawie?
Mieszkańcy Warszawy mogą korzystać z bezpłatnych porad i informacji Miejskiego Rzecznika Konsumentów, zarówno osobiście, jak i telefonicznie.
Porady Osobiste: Jeśli chcesz umówić się na poradę osobistą, możesz to zrobić po wcześniejszym ustaleniu terminu w Punkcie Obsługi Konsumentów Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ul. Canaletta 2. W celu umówienia spotkania, należy zadzwonić pod numer telefonu (22) 44 33 444 lub za pośrednictwem adresu e-mail: konsument@um.warszawa.pl. Zgłaszając się osobisićie należy zbarać ze sobą wszystkie istotne dokumenty dla sprawy, takie jak paragon, faktura, umowa, czy złożone reklamacje.
Porady Telefoniczne: Jeśli wolisz skorzystać z pomocy telefonicznie, zadzwoń pod numer (22) 44 33 444. Numer jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.
Warto pamiętać, że Miejski Rzecznik Konsumentów nie udziela porad prawnych w sprawach konsumenckich za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jednak osoby zainteresowane uzyskaniem porady drogą elektroniczną mogą skorzystać z Konsumenckiego Centrum E-porad, wysyłając zapytanie na adres: porady@dlakonsumentow.pl.
Miejski Rzecznik Konsumentów udziela porad i informacji wyłącznie konsumentom – osobom fizycznym, które działają w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub zawodową oraz wyłącznie mieszkańcom Warszawy. Informacje o teleadresach powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów w całym kraju można znaleźć na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.
Tekst na podstawie informacji od miasta Warszawa oraz https://warszawa19115.pl/-/miejski-rzecznik-konsumentow