DWA HORYZONTY - to dwa spojrzenia: na horyzont życia dziecka i horyzont człowieka dorosłego. Ich punkt widzenia z pewnością jest odmienny. Percepcja dziecka, z jego lękami i emocjami, wydaje się być naiwna. Jest jednak równie poważna i wartościowa w ogólnym budowaniu pełni człowieczeństwa, do którego zostaliśmy powołani. Malarstwo Katarzyny Słowiańskiej-Kucz reprezentuje pierwszy horyzont. Tematem przewodnim jest świat dziecka, jego specyficzna wrażliwość na cierpienie, przyjaźń i prawdziwą miłość. To wszystko będzie miało swoje znaczenie w kształtowaniu człowieka dojrzałego. Konrad Kucz reprezentuje horyzont człowieka doświadczonego. Z tej wysokości odgaduje to, co było dla niego kiedyś zagadką. Wydaje mu się, że wszystko zostało odkryte. Niestety, to tylko złudzenie, bowiem pojawia się kolejny horyzont i nowe egzystencjalne pytania.

Na wystawie zaprezentowane zostaną obrazy Katarzyny Słowiańskiej-Kucz i grafiki Konrada Kucza.

Katarzyna Słowiańska–Kucz – ur. 1961. Ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Warszawie. Zajmuje się malarstwem, grafiką warsztatową i ilustracją książkową. Współpracuje z wydawnictwami literackimi i muzycznymi, tworząc ilustracje do takich pozycji, jak: Przygody Tomka Sawyera, Wyspa Skarbów, Przygody Hucka, Wspomnienia niebieskiego mundurka. Członek Związku Artystów Plastyków.Konrad Kucz – ur. 1966. Ukończył studia na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP w pracowni prof. Władysława Winieckiego w latach 1986–91.

Konrad Kucz należy do artystów interdyscyplinarnych. Jego prace powstały równolegle z muzyką elektroniczną, którą komponował przez ostatnie 20 lat. W obu dyscyplinach sztuki porusza zagadnienia metafizyczne i egzystencjalne człowieka współczesnego. Są one opowieścią, snem, wizją i fantazją. Konrad Kucz pracuje za pomocą komputera, w którym miesza techniki druku ręcznego (akwatinta, akwaforta), a także rysunku i fotografii.






comments powered by Disqus



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--