Wieczór baletowy w czterech częściach

1. WEILL SUITE
Choreografia KRZYSZTOF PASTOR
Muzyka KURT WEILL
Kostiumy MACIEJ ZIEŃ
Projekcje i światła BERT DALHUYSEN
Prapremiera: Het Nationale Ballet, 15/06/2001
Premiera polska: Polski Balet Narodowy, 20/11/2009

2. WHEN YOU END AND I BEGIN...
Choreografia ROBERT BONDARA
Muzyka PAWEŁ SZYMAŃSKI
Kostiumy i światła ROBERT BONDARA
Prapremiera: Polski Balet Narodowy, 24/06/2009

3. POPOŁUDNIE FAUNA
Choreografia JACEK TYSKI
Muzyka CLAUDE DEBUSSY
Kostiumy i światła JACEK TYSKI
Premiera: Polski Balet Narodowy, 21/01/2011

4. THE GREEN
Choreografia ED WUBBE
Muzyka JOHANN SEBASTIAN BACH
Scenografia i światła ED WUBBE
Kostiumy PAMELA HOMOET
Prapremiera: Scapino Ballet, 15/02/2006
Premiera polska: Polski Balet Narodowy, 25/06/2010

Polski Balet Narodowy
Muzyka z nagrań

Czas trwania: ca 2:00

Wznowienie: 16/06/2012

Fot. Ewa Krasucka (1-10: Weill Suite, 11-15: When You End and I Begin..., 16-19: Popołudnie fauna, 20-27: The Green)
obsada:
1. WEILL SUITE

Tańczą: Joanna Drabik, Marta Fiedler, Aleksandra Liashenko, Karolina Sapun;
Bartosz Anczykowski, Paweł Koncewoj, Adam Kozal, Sergey Popov (po raz pierwszy w roli), Remigiusz Smoliński, Sebastian Solecki, Jacek Tyski, Maksim Woitiul, Kurusz Wojeński, Vladimir Yaroshenko, Jarosław Zaniewicz

2. WHEN YOU END AND I BEGIN...

Tańczą: Marta Fiedler, Anna Lorenc, Paweł Koncewoj, Sebastian Solecki

3. POPOŁUDNIE FAUNA

Tańczą: Joanna Drabik, Karolina Sapun (po raz pierwszy w roli), Sebastian Solecki, Sergey Popov

4. THE GREEN

Tańczą: Bartosz Anczykowski, Paweł Koncewoj, Adam Kozal, Sebastian Solecki, Oskar Świtała, Jacek Tyski, Kurusz Wojeński


Kameralny wieczór baletowy złożony z czterech prac wybranych z repertuaru Polskiego Baletu Narodowego. Rozpoczyna go suita choreograficzna z autorskiego przedstawienia Kurt Weill Krzysztofa Pastora. Stworzył on tam tętniący energią fresk baletowy, porywający ekspresją i różnorodnością form tanecznych, pobudzający do refleksji na temat zmiennych losów artysty, przejawów nietolerancji i wiecznej tęsknoty za miłością. Tutaj oglądamy najcenniejsze fragmenty tego spektaklu. Kolejne dwie prace to owoce warsztatów choreograficznych Polskiego Baletu Narodowego. W balecie When You End and I Begin... Robert Bondara dotyka zjawiska ciągłego poszukiwania, ale też nietrwałości bliższych więzi międzyludzkich. Popołudnie fauna w choreografii Wacława Niżyńskiego zyskało sto lat temu rozgłos jako obraz budzącego się młodzieńczego erotyzmu. Jacek Tyski także erotyzuje, jednak senne marzenia jego Fauna błądzą teraz znacznie odważniej po zakamarkach podświadomości i pożądania, poszukując ujścia emocjonalnego napięcia. Na koniec oglądamy męski balet The Green, w którym Ed Wubbe konfrontuje onieśmielającą potęgę fragmentu Pasji Bacha ze znikomością istoty ludzkiej. Pisano o tej pracy w „Dance Europe”: „Niemal przez cały czas jesteśmy tu świadkami animalistycznego instynktu, który napędza tancerzy zarówno w indywidualnych ruchach, jak i interakcjach. Poczucie wspólnoty, wzajemnej zależności między tymi istotami jest chwilami wręcz wzruszające”.

źródło: www.teatrwielki.pl






comments powered by Disqus
Tagi dla tej imprezy:

Podobne wydarzenia:




redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--