Otwarty warsztat branżowy STRATOster - „PR-owiec kontra dziennikarz” w Warszawskiej Szkole Reklamy

     W ramach cyklu bezpłatnych warsztatów branżowych TOSTER Workshop Warszawska Szkoła Reklamy zorganizowała kolejny STRATOster pt. „PR-owiec kontra dziennikarz” przeznaczony dla praktyków i osób zainteresowanych pracą w dziedzinie public relations.

      Warszawska Szkoła Reklamy organizuje cyklicznie bezpłatne szkolenia branżowe od 2008 roku. Dotychczas zrealizowała już ponad trzydzieści takich warsztatów. Jeden cykl składa się z na ogół z: GRAFOsteru, FOTOsteru, STRATOsteru i FILMOsteru. Jak wskazują ich nazwy przeznaczone są one dla osób, które pasjonują się i zajmują tworzeniem form graficznych, fotograficznych, filmowych i planowaniem marketingowym i strategicznym. Cechą wspólną wszystkich tych szkoleń jest to, że prowadzone są one wyłącznie przez praktyków, którzy są wyróżniającymi się specjalistami w swoich branżach. Warsztaty są jednodniowe i koncentrują się na praktycznej stronie zagadnień.


      STRATOster - „PR-owiec kontra dziennikarz” poprowadzili: Kinga Kubiak – dyrektor wydawnicza PRoto.pl i Bartosz Sawicki – redaktor naczelny tego popularnego serwisu poświęconego public relations. Szkolenie miało na celu przede wszystkim to, by uczestnicy nauczyli się sprawnie poruszać się w sferze media relations. W pierwszej, krótkiej części warsztatu omówione zostały definicje złożonego pojęcia, jakim jest public relations. Czym jest PR, a czym nie jest?, Czy można mówić o „czarnym PR”? Na czym polega i jakie są jego skutki? Jakie są cele, sfery i narzędzia PR? Po tym wstępie uczestnicy zajęli się ćwiczeniami praktycznymi, a było ich sporo. Indywidualnie analizowali przykładowe informacje prasowe pod kątem ich poprawności i czytelności. Pracując w grupach napisali teksty na przydzielone tematy skierowane do konkretnych tytułów prasowych. I tak np. jedna z grup musiała przekonać dziennikarzy ogólnopolskiego dziennika, by napisali artykuł na temat off-owego festiwalu walentynkowego, inna, by gazeta branżowa zamieściła informację o nowej szczepionce. Kolejne, indywidualne zadanie polegało na skontaktowaniu się z dziennikarzem i przekonaniu go do swoich racji. Oczywiście nie trzeba było robić tego naprawdę, wystarczyło odegrać odpowiednio zaaranżowaną scenkę. Na zakończenie siedmiogodzinnych, interesujących ćwiczeń uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające „wypieczone” przez TOSTER Workshop WSR umiejętności.


     Kolejny i ostatni ze styczniowego cyklu warsztat FILMOster odbędzie się w piątek 28 stycznia br.

Ewa Balana



Kategoria: Aktualności | Źródło:  Redakcja Kulturalnie.waw.pl | Cena:  darmowa
Kolportaż:  internet




comments powered by Disqus



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--