Magia rozrywki – Kinect dla Xbox 360, Fable III i Xbox LIVE

     W związku z debiutem na polskim rynku 10 listopada br. nowej technologii Kinect, serwisu Xbox LIVE oraz 29 października gry Fable III, w jednym z warszawskich klubów została zorganizowana impreza promująca. Zabawy było co niemiara, dzięki możliwości przetestowania nowych produktów.

     Kinect dla Xbox 360 to nowa technologia pozwalająca graczowi sterować własnym ciałem. Potrafi ona śledzić kilkadziesiąt punktów umiejscowionych na nim. Wystarczy, by użytkownik stanął przed czujnikiem a system sam skanuje jego postać i przenosi wszystkie ruchy w świat gry na ekranie. Specjalna kamera działa także w ciemności. W każdym momencie może dołączyć kolejny gracz. Już wkrótce będzie można zagrać za pomocą Kinect w wiele gier. Na imprezie zaprezentowano kilka z nich. „Kinect Adventure” została bardzo pozytywnie oceniona przez Justynę Steczkowską, która w towarzystwie dwojga innych graczy-dzieci pokazała jak w nią grać. Jest to seria mini gier, zawierająca m.in. zademonstrowany przez piosenkarkę spływ pontonem rwącą rzeką, podczas którego należy balansować ciałem i wykonywać różne ruchy. Jest to okazja do aktywnej zabawy dla całej rodziny. Jedna z najmłodszych uczestniczek zaprezentowała grę „Kinectimals” przeznaczoną dla dzieci, które lubią zwierzęta. Jest ich kilkadziesiąt i dziecko wchodzi w interakcje z nimi, wydaje polecenia, buduje więź emocjonalną. Kolejnym hitem jest „Dance Central”, gra dzięki której można wcielić się wirtualnego tancerza, nauczyć się układów choreograficznych i trenować taniec. Żywiołowo zaprezentowała jej możliwości Ania Bosak. Po kilku minutach była rzeczywiście zmęczona, ponieważ wybrała najtrudniejszy poziom. Zadanie wykonała bezbłędnie, co nagrodzone zostało dużymi brawami.

     Podczas imprezy pokazano również grę Fable III w polskiej wersji językowej. Jej bohater walczy o tron królestwa Albionu, chce obalić rządy tyrana i przejąć władzę. Gra rzeczywiście wciąga. Miałam okazję osobiście się o tym przekonać. Z pewnością tego uczucia doświadczyło też 25 mln graczy korzystających z Xbox LIVE, usługi, która wkrótce zadebiutuje w Polsce. Jest to najpopularniejsza platforma gier online. Obecni użytkownicy serwisu będą mieli możliwość pełnej migracji kont zarejestrowanych na inne kraje oraz przeniesienia do Polski całego dotychczasowego dorobku.

       Przyznam, że największe wrażenie zrobiła na mnie technologia Kinect  i jej możliwości. Ruch, aktywność i rozrywka to świetne połączenie. Jeśli dodamy do tego integrowanie rodziny, spędzanie więcej czasu z dzieckiem i bliskimi oraz możliwość trenowania (sportu, tańca) to rzeczywiście można mówić o nowym wymiarze rozrywki i przełomie technologicznym w grach komputerowych. 

Tekst i foto: Ewa Balana

 


 



Kategoria: Aktualności | Źródło:  Redakcja Kulturalnie.waw.pl | Cena:  darmowa
Kolportaż:  internet




comments powered by Disqus
Tagi dla tej recenzji:
Justyna Steczkowska



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--