4 czerwca o 20:30 startuje Viral Cinema!

Kino samochodowe Viral Cinema rozpoczyna swoją działalność w Warszawie, Kultura Wysoka przy ul. Szwedzkiej 2. Widzowie obejrzą filmy na ogromnym, cyfrowym ekranie o rozmiarach 12 x 7 metrów. Przygotowano miejsca dla 100 samochodów. Właściwie rozstawienie aut zapewni dobrą widoczność z każdego miejsca w kinie.

 


 


Już w najbliższy czwartek kino samochodowe Viral Cinema otworzy swoje podwoje koło Kultury Wysokiej przy ul. Szwedzkiej 2 na terenie byłej manufaktury. Wyróżnia je duży cyfrowy ekran o wymiarach 12 x 7 m. Dzięki temu obraz jest wyraźny, o dużym kontraście i dobrze widoczny nawet z ostatnich rzędów. Zapewniono miejsca dla 100 samochodów.

Organizatorzy czerpią z najlepszych wzorców amerykańskich wprowadzonych już w latach 30. Kino spełnia normy funkcjonowania opracowane przez twórcę kin samochodowych Richarda Hollingsheada. Zapewniają one widoczność dla każdego auta ustawionego w osi pola widzenia ekranu. Regulamin stworzony przez organizatorów dostosowany jest także do obowiązujących wymogów sanitarnych, zapewniając widzom pełne bezpieczeństwo. Dźwięk transmitowany jest za pomocą stacji radiowo-nadawczej i wykorzystuje przypisaną przez UKE częstotliwość radiową (95,3 FM).

Bilety na seanse można kupić dzięki aplikacji dostępnej w wersji zarówno desktopowej, jak i mobilnej. Dostępne są na maksymalnie 15 minut przed każdym seansem. Dodatkowo aplikacja wszelkie istotne informacje przekazuje za pośrednictwem wiadomości typu push.

Kino funkcjonuje przez 7 dni w tygodniu. Wyświetla 2 seanse od poniedziałku do czwartku i 3 seanse w piątek, sobotę i niedzielę. Koszt biletu za samochód waha się od 30 PLN do 80 PLN w zależności od dnia tygodnia i umiejscowienia samochodu.

Repertuar seansów można śledzić na https://www.facebook.com/kino.viralcinema

 

Powstawanie kin samochodowych to reakcja na ograniczenia związane z ogólnoświatową pandemią koronawirusa. Pomimo dostępności takich kanałów rozrywki jak platformy streamingowe z filmami na żądanie, konsumenci spragnieni są wyjścia z domu. W ankiecie przeprowadzonej przez infuture.institute w kwietniu 2020 roku na pytanie co respondenci zamierzają zrobić w pierwszej kolejności, gdy skończy się pandemia 24% osób pójdzie do kina, teatru, na koncert, a 24% pójdzie na przyjęcie lub imprezę. To druga i trzecia najczęściej udzielana odpowiedź. Na szczycie listy znajduje się wizyta u fryzjera lub kosmetyczki.

 

Idea kina samochodowego wkrótce będzie świętować swoje 100. urodziny. Za jego ojca uznaje się Richarda Hollingsheada, który opatentował ten pomysł i 6 czerwca 1933 r. otworzył kino w Camden, NY. Jego powstanie i popularność związana jest z amerykańskim boomem motoryzacyjnym. W latach 60. XX wieku w USA funkcjonowało prawie 5000 kin tego typu. Po zmniejszeniu zainteresowania w latach 70. związanym z kryzysem paliwowym i dynamicznym rozwojem miast, kino samochodowe w ostatnim czasie przeżywa swój renesans.

 

mat. prasowe

 

 

 


Kategoria: Aktualności | Źródło:  Redakcja Kulturalnie.waw.pl | Cena:  darmowa
Kolportaż:  internet




comments powered by Disqus
Tagi dla tej recenzji:



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--