Tytułowa Cameron Post (Chloe Grace Moretz) to amerykańska nastolatka o nienormatywnej seksualności. Wypełniając cukierkowate standardy i amerykański sen jeszcze na początku filmu szykuje się na bal, jest chłopiec, bukiecik i wspólne zdjęcia w domu. Chwilę później ten sam chłopiec przyłapuje Cameron na erotyce celebrowanej z kim innym. A konkretnie z najlepszą przyjaciółką.

Ponieważ dziewczyna wywodzi się ze środowisk konserwatywnych, tłamszących przejawy seksualności w jej nieoczywistych wariantach, zesłana zostaje do ośrodka religijnego, w którym przejść ma „terapię konwersyjną”. Tu poznaje Jane Fondę – tak przedstawia się inna niepokorna podopieczna placówki (w tej roli charyzmatyczna Sasha Lane, która rozbłysła w „American Honey”) oraz Czerwonego Orła (Forrest Goodluck). We trójkę, w okolicznościach cokolwiek niesprzyjających, przywodzących na myśl „Lot nad kukułczym gniazdem”, podejmują walkę o własną godność i tożsamość.

Film ten jest adaptacją poczytnej powieści młodzieżowej. Ale nie należy go z tego powodu dyskredytować jako filmidła dla młodzieży, nic z tych rzeczy (tu dodam, że obraz zdobył Nagrodę Główną Jury w Sundance). Siłą jest tu emocjonalne zaangażowanie, jakie krzesa w nas główna bohaterka. Szczerze sekundujemy jej walce, trwaniu przy swoim w wyjątkowo niesprzyjających okolicznościach. Czy uda jej się? Odsyłam do filmu.

 

Marta Popławska, kulturalnie.com.pl


Kategoria: Aktualności | Źródło:  Redakcja Kulturalnie.waw.pl | Cena:  darmowa
Kolportaż:  internet




comments powered by Disqus



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--