Kolejna odsłona kampanii „Kultura leczy”

 

 

Do końca października trwa kolejna odsłona kampanii „Kultura leczy”, mającej zachęcić warszawiaków do uczestniczenia w kulturze.


Kampania „Kultura leczy” została zainaugurowana w maju br., a jej przekaz opiera się na przekonaniu, że obcowanie z kulturą wpływa pozytywnie na jakość życia – poprawia samopoczucie, redukuje stres, a może nawet zwiększa odporność psychiczną i fizyczną. Jesienna odsłona zachęca mieszkańców do zwiększenia aktywności kulturalnej: odwiedzania warszawskich bibliotek i księgarń, bywania w teatrach i muzeach oraz korzystania z wydarzeń i warsztatów oferowanych przez stołeczne domy kultury.


 



Kampania wpisuje się w działania na rzecz rozwoju publiczności, realizowane przez stołeczny ratusz w ramach warszawskiego Programu Rozwoju Kultury. Przy tworzeniu kampanii zostały wykorzystane wyniki badania dotyczącego uczestnictwa w kulturze, przeprowadzonego na zamówienie stołecznego ratusza w ostatnim kwartale 2017 r. Pozyskana wiedza ułatwiła rozpoznanie grupy docelowej i dookreślenie głównego przekazu kampanii.


Wiemy z badań, że nie wszyscy mieszkańcy i wszystkie mieszkanki mają równą potrzebę uczestniczenia w kulturze, dlatego chcieliśmy zwrócić na to uwagę w naszej kampanii. Pokazujemy w lekkiej formie pozytywne efekty działania kultury oraz jej różnorodność i bogactwo. – podkreśla Tomasz Thun-Janowski, dyrektor Biura Kultury.


 



Kampania wystartowała 1 października i potrwa do końca października. W przestrzeni miejskiej i internecie pojawiło się pięć kreacji promujących różne sposoby uczestnictwa w kulturze. W stołecznych kawiarniach i bibliotekach stanęły standy z ofertą instytucji kultury. W ramach zachęcania warszawiaków do włączenia się w kampanię na antenie warszawskich rozgłośni emitowane są dedykowane audycje radiowe, planowana jest też akcja fotograficzna pokazująca uczestników stołecznej kultury oraz konkursy dla warszawiaków aktywnych w mediach społecznościowych. Koncepcję kreatywną i strategię kampanii wybrano w konkursie, którego zwycięzcą została Fabryka Komunikacji Społecznej. Za komunikację jesiennej odsłony odpowiada Agencja Kultura.


Szczegółowe informacje na temat kulturalnej oferty miasta dostępne są stale na www.kulturalna.warszawa.pl oraz na Facebook @KulturalnaWarszawa.


Działania kulturalne w 2017 roku – raport

Miasto opracowało dokument, w którym opisano najważniejsze działania stołecznego ratusza, zrealizowane projekty i inwestycje w obszarach kultury, rewitalizacji, sektora kreatywnego i współpracy z partnerami. Raport dostępny jest na stronie: http://www.kulturalna.warszawa.pl/prk2017/raport.pdf.

 


Kategoria: Lifestyle | Źródło:  Redakcja Kulturalnie.waw.pl | Cena:  darmowa
Kolportaż:  internet




comments powered by Disqus
Tagi dla tej recenzji:



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--