Sytuacja z życia wzięta: do klubu fitness wchodzi osoba rozpoczynająca swoją przygodę z fitnessem. Sięga po grafik i co dalej? Jakie zajęcia powinna wybrać, aby nie zrazić się do treningów grupowych, a jednocześnie osiągnąć widoczne efekty?

Na rynku istnieje wiele klubów fitness, na pierwszy rzut oka ich oferty wydają się być bardzo zróżnicowane, jednak po dokładnym zapoznaniu się z nimi okazuje się, że kluby oferują podobne zajęcia pod zmienionymi nazwami. Co powinien zrobić klient, aby spokojnie podjąć fitnessowe wyzwanie i rozpocząć treningi? Pierwszym krokiem powinna być konsultacja z pracownikami klubu, których zadaniem jest zapoznanie klienta z ofertą. Warto jednak mieć podstawową wiedzę na temat rodzajów zajęć grupowych i ich cech charakterystycznych.

 Zajęcia grupowe dzielimy na:

-wytrzymałościowe – kształtujące wydolność układu sercowo-naczyniowego, zwiększające pojemność płuc, spalające tkankę tłuszczową. Często są to zajęcia choreograficzne, z użyciem stepu lub prowadzone na podłodze w formie kombinacji prostych kroków tanecznych. Powinny być one dzielone ze względu na poziom zaawansowania uczestników. Są to zajęcia Dance Aerobik, Step, Fat Burning, Zumba, Hi-Low, Interwał (elementy aerobowe naprzemiennie z ćwiczeniami wzmacniającymi), Cross Trening (zajęcia bardzo intensywne, polecane osobom średniozaawansowanym i zaawansowanym).

-wzmacniające – zwiększające siłę mięśniową, ujędrniające i rzeźbiące ciało. Są to zajęcia przeznaczone dla wszystkich, bez względu na poziom zaawansowania. Najbardziej popularne to TBC (zajęcia ogólnorozwojowe z użyciem hantli, mat, piłek), ABT (skupiające się na wzmacnianiu dolnych partii mięśniowych), Płaski Brzuch oraz zajęcia wzmacniające wykorzystujące nowoczesne rozwiązania - Gymstick, TRX (systemy podwieszane), sztangi, core boardy, bosu, duże, małe i średnie piłki, ekspandery.

-prozdrowotne/rozciągające/typu body&mind – poprawiające elastyczność mięśni, zwiększające ruchomość stawów, wzmacniające mięśnie posturalne, odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy. Stretching, Pilates, Joga, Zdrowy Kręgosłup. Są to zajęcia, które wykazują cechy zajęć wzmacniających. Zajęcia przeznaczone dla wszystkich.

 Na koniec kilka słów ode mnie. Pracując w branży fitness od kilku lat, obserwuję zmniejszające się zainteresowanie choreograficznymi formami zajęć fitness. Zajęcia te wymagają od klienta skupienia się na krokach, słuchaniu komend i wskazówek instruktora, ale efekt końcowy jest niesamowicie satysfakcjonujący. Nie tylko spalamy kalorie, ale także świetnie się bawimy, a o to przecież przede wszystkim chodzi. Nie bójmy się więc Fat Burningu – próbujmy, a po pewnym czasie dojdziemy do perfekcji.

 

Autor: Sieć Klubów Fitness ZDROFIT


Kategoria: Informacje prasowe | Źródło:  Informacje prasowe | Cena: 
Kolportaż: 




comments powered by Disqus
Tagi dla tej recenzji:



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--