Zawód należy wybierać zgodnie ze swoimi zainteresowaniami oraz predyspozycjami. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszy się „młoda” profesja - copywriter. Zajmuje się on przede wszystkim kreowaniem treści reklamowych. Kto może nim zostać? Jakie warunki należy bezwzględnie spełniać?

Najważniejsze jest bezbłędne posługiwanie się językiem polskim. Trudno wyobrazić sobie copywritera, który robi błędy gramatyczne. Jest to absolutnie niedopuszczalne. Ponadto, specjalista musi znać reguły, którymi rządzi się umysł przeciętnego konsumenta, metody wpływania na jego postawę, umieć posługiwać się narzędziami perswazji. W dużej mierze jest to kwestia intuicji, jednak warto także postawić na odpowiednie wykształcenie. Na rynku istnieją specjalistyczne szkoły reklamy. Sprawdzają się także kierunki takie jak: psychologia czy socjologia - oczywiście, w zależności od specjalizacji. Dają bowiem dużą wiedzę na temat torów ludzkiego myślenia, percepcji. Wielu copywriterów decyduje się na tę ścieżkę kariery po ukończeniu filologii polskiej, co jest gwarantem posługiwania się nienaganną polszczyzną.

Warto jednak pamiętać, że chociaż ważne jest posiadanie pewnych podstaw naukowych, to w zasadzie skutecznego copywritingu nie można się nauczyć. Koniecznością jest bowiem posiadanie odpowiednich predyspozycji. Copywriter musi być osobą kreatywną, pomysłową, lubiącą grę słów. Nudne teksty reklamowe na zamówienie, przypominające suche sprawozdania, nie zainteresują żadnego czytelnika. Chcąc zdobyć doświadczenie, a jednocześnie trenować swój warsztat, można założyć bloga. Jest to dzisiaj powszechna działalność, a blogerzy to coraz bardziej wpływowi przedstawiciele świata internetowego, z którymi liczą się nawet magnaci medialni. Tworzenie wpisów na bloga to doskonały trening.

 

Połączenie świeżości, kreatywności, giętkości języka, z podstawami stricte naukowymi to podstawa jeśli chodzi o idealnego copywritera. Zapotrzebowanie na kreatorów treści jest dzisiaj bardzo duże, dlatego utalentowana osoba nie powinna mieć większych trudności ze znalezieniem zatrudnienia.


Kategoria: Informacje prasowe | Źródło:  Informacje prasowe | Cena: 
Kolportaż: 




comments powered by Disqus
Tagi dla tej recenzji:



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--