Warszawa tłem bollywoodzkiej superprodukcji - filmu pt. „Kick”

    W kwietniu br. zawitała do Warszawy ekipa filmowa z Bollywood. Nakręcone zostały sceny do filmu pt. „Kick”. Na konferencji prasowej poświęconej tej superprodukcji obecne były m.in. biorące w niej udział gwiazdy filmowe: Salman Khan, Randeep Hooda, Jacqueline Fernandez oraz producent i reżyser Sajid Nadiadwala. Wszyscy ciepło wypowiadali się o naszej stolicy. Dla Warszawy ten film to przede wszystkim promocja jej walorów turystycznych.

    Spadający z mostu dwupiętrowy autobus, wybuchające w powietrzu helikoptery, skok z Pałacu Kultury i Nauki – to kilka przykładów mrożących krew w żyłach scen, które nakręcili indyjscy filmowcy. Zdjęcia, które zaplanowano w Polsce należą do najtrudniejszych. Pokażą obrazy pełne napięcia, spektakularne akcje, widowiskowe pościgi - jak w kinie amerykańskim. „Kick” opowiada historię trojga ludzi „z przeszłością”. Są to: Shaina – piękna i inteligentna lekarka (psychiatra), Devil – złodziej i ścigający go Himanshu. Ich losy krzyżują się w stolicy europejskiego kraju – w Warszawie. W dynamiczną akcję wpleciony został namiętny romans. Największą gwiazdą filmu jest idol Bollywood – Salman Khan, a jego nazwisko zapewni kinowy sukces.


Od lewej: Sajid Nadiadwala, Salman Khan i Jacqueline Fernandez

Od lewej: Sajid Nadiadwala, Salman Khan, Jacqueline Fernandez i Randeep Hooda

    Dla Warszawy ten film jest szansą na reklamę. Można pokazać miasto, zbudować pozytywny jego wizerunek, co pozwoli przyciągnąć turystów. Kino jest w Indiach medium najsilniej oddziałującym na ludzi. Rocznie w Bollywood powstaje ponad 1500 filmów pełnometrażowych, są zatem krajem produkującym ich najwięcej na świecie. W ciągu roku sprzedaje się tam ok. 4 mld biletów do kina. Dzięki wielomilionowej publiczności i wielkiej popularności produkcji Bollywood kraje, w których toczy się akcja filmu, stają się celem podróży turystów. Warszawa wygrała z Londynem, który początkowo autorzy brali pod uwagę jako miejsce akcji. Przyczyniły się do tego m.in. Polska Organizacja Turystyczna, która prowadzi promocyjną kampanię „Lubię Polskę” w krajach azjatyckich i firma Film Polska Productions, będąca polskim producentem filmu „Kick”.  

Tekst i foto: Ewa Balana



Kategoria: Aktualności | Źródło:  Redakcja Kulturalnie.waw.pl | Cena:  darmowa
Kolportaż:  internet




comments powered by Disqus
Tagi dla tej recenzji:
bollywood w Warszawie Kick Salman Khan



redakcja / kontakt | reklama | linki | regulamin i polityka prywatności| korzystając z serwisu akceptujesz pliki cookies
--